Muuttaisitko Kelan toimintaa jotenkin? Kerro ideasi perusteluissa!
Vastausten jakauma: |
Vastauksia yhteensä 102 kpl |
En mitenkään
|
|
6.9 % |
7 kpl |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten
|
|
87.3 % |
89 kpl |
En osaa sanoa
|
|
5.9 % |
6 kpl |
Kaikki perustelut
Väsyttää |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| Asiakaspalvelussa usein osaamatonta porukkaa ja siitä syystä asioiden hoito viivästyy, kun ei pääse asiantuntijan juttusille takahuoneissa. Eipä ihme, että kysellään papereiden perään ja päätöksenteko viivästyy tai asiakas ei osaa hoitaa asoita, kun ei osata neuvoa samalla paperipinot kasvaa Kelassa, kun on keskeneräisiä päätöksiä. Ja tuleeko ihmiselle, joka tarvitsisi oikeasti jonkin edun kielteinen päätös siksi, ettei ihmistä neuvota sen saamiseksi, vaikka neuvonta kuuluu Kelan työntekijöille. Kaikki nykyään pitää itse selvittää etukäteen, että oikeus ja avunsaanti oikeasti tapahtuu. Koulusta Kelalle ja työntekijöille sitä myöten paremmat palkat! |
rane |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| ohjeet selviksi.ei mm.sanoja välitön jne.. joka on venyvä käsite.ei syytetä asiakasta jos päätös ei ole hänen vikansa, vaan kelan omaa tyhmyyttä. käyt.maalaisjärkeä.liitteitä aivan liikaa vaaditaan.tuntuu siltä kuin olisi isompikin rikollinen jne...... |
? |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| Lakkautetaan koko paikka. Yksin kertaisempi ja edullisempi järjestelmä tilalle! |
jkhghlafg |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| Asian käsittelyn tila olisi kiva nähdö jostain, esim. verkon kautta. 2 viikkoa "käsiteltävänä" status ei paljoa lämmitä. Luukulle menokaan ei auta, kun kuulemma ei nyt näe tietokoneelta mitään! Haistakaa *****lafka pitkät. T, 3kk ilman tuloja. Kiitos! |
pirita |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| Myös alaikäisten lasten lomakkeiden täyttö sähköisesti vanhemman tunnustautumisen kautta esim.matkakorvauksetPieniltä paikkakunnilta suljetaan konttoreita ja palvelut siirtyy kauemmas. Sähköinen asiointi puoli pitäisi saada sujuvaksi.... |
jr |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| puhelinpalvelua voisi nopeuttaa ja paljon. |
heli |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| uusiksi koko laitos, on niin jäykkä ja kankea ja monimutkaista asioiden hoidon kannalta ja vielä nopeampaa asioiden käsittelyä ihmisten avunsaamisen kannalta.... |
santra |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| YSTÄVÄLLINEN ASIAKASPALVELU OLISI PAIKALLAAN JA NOPEAMPI TOIMINTA! |
ex-urakoitsia |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| kävin eilen kelassa,sanotiin ei voi maksaa jos ei ole pankkitilii.siin vois olla parantamisen varaa.idea vois olla se että palkatas kelaan maalaisjärkee. |
Joustava asiointi |
Muuttaisin, kerro perusteluissa miten |
| Kela ei ole huomioinut riittävästi asiakkaitaan, jotka syystä tai toisesta tarvitsevat erityistä tukea Kelan byrokratiaviidakossa. Mm. lomakkeiden täyttäminen yhdessä asiakkaan kanssa toimistossa ja tarvittavien liitteiden tilaaminen asioinnin yhteydessä. Lisäksi suullisen hakuprosessin laajentaminen vanhusten lisäksi ikään katsomatta kaikille palvelua tarvitseville. Kelan jos jonkin instanssin pitäisi ymmärtää nimenomaan erityisryhmien tarpeita! Haloo, kuuleeko kukaan! |
<< Takaisin
|